میز، صندلی و مبلمان فلزی

مبلمان فلزی - میز و صندلی فلزی

میز، صندلی و مبلمان فلزی

چوب را می توان شاید قدیمی ترین متریال جهت ساخت و تولید انواع صندلی، میز و بطور کل مبلمان دانست، به طوری که آن را نشان زیبایی، سلیقه و حتی طبقه اجتماعی در نظر می گرفتند. اما با پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه های جدید مدت هاست که میز، صندلی و مبلمان فلزی به یکی […]

نویسنده: manager
تاریخ: 1401/01/29
دسته بندی‌: آموزشی ،
نظرات: دیدگاهی وجود ندارد
چوب را می توان شاید قدیمی ترین متریال جهت ساخت و تولید انواع صندلی، میز و بطور کل مبلمان دانست، به طوری که آن را نشان زیبایی، سلیقه و حتی طبقه اجتماعی در نظر می گرفتند. اما با پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه های جدید مدت هاست که میز، صندلی و مبلمان فلزی به یکی از انتخاب های پرطرفدار شیک پسندان در این عرصه بدل گردیده است. در این بین از پلاستیک فقط جهت تولیدات صرفا کاربردی استفاده می شود.

اوایل قرن بیستم را می توان آغاز مسیر استفاده از فلز در طراحی های خلاقانه مبلمان به توسط طراحان اروپایی قلمداد کرد بطوریکه برخی میز و صندلی های معروف که حتی امروزه نیز سهم بازار خوبی دارند در آن زمان طراحی و ساخته شدند. از این طرح های ماندگار می توان به میز و صندلی های مارسل بروئر اشاره کرد که با ظاهر ساده و وزن سبک خود، بسیار کاربردی و دوست داشتنی می باشند. به واسطه خلاقیت طراحان و تولید آلیاژهای جدید با قابلیت های متنوع و ساخت انواع دستگاههای شکل دهی فلزات، این صنعت رو به رشد بوده و خواست عمومی به این دسته از میز، صندلی و مبلمان فلزی، روز به روز افزایش می یابد.

در این بین، شرکت مبلمان پاندا همگام با این صنعت و با توجه به ویژگیهای خاص و ممتاز این نوع مبلمان، اقدام به تولید و طراحی نمونه های متعددی از میز، صندلی و مبلمان فلزی خلاقانه نموده است. صندلی VIP پاندا مدل PND-102 یکی از این صندلی های فلزی می باشد که دو ویژگی استحکام و در عین حال سبک بودن باعث گردیده تا این صندلی به یکی از انتخاب های اول اکثر هتلداران و صاحبان رستوران ها و تالار داران تبدیل گردد.

در اینجا به بعضی از انواع متریال بکار رفته در میز، صندلی و مبلمان فلزی و مزایای آنها اشاره می گردد.

چدن (cast iron) 

  • نوع کاربرد: مبلمان فضای باز مانند پایه های میز و نیمکت های پارکی و خیابانی.
  • ویژگی خاص: استحکام بالا و وزن بالا.

فولاد ضد زنگ یا استیل (stainless steel)

  • نوع کاربرد: مبلمان فلزی مدرن داخلی
  • ویژگی خاص: از جایی که دارای استقامت کششی بالایی می باشد می توان از آن در ساخت لوله های توخالی استفاده نمود. در برابر زنگ زدگی مقاوم است.

آلومینیوم (aluminum)

  • نوع کاربرد: عمدتا در مبلمان فضاهای بیرونی مثل استخرها و باشگاههای ورزشی استفاده می گردد.
  • ویژگی خاص: در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم است.

 

علاوه بر مزایای گفته شده در بالا که بیشتر بر استحکام و دوام متریال فلز اشاره دارد، میز، صندلی و مبلمان فلزی به واسطه ظاهر بسیار مدرن و متفاوتی که به فضا می دهد دارای جذابیت و مقبولیت زیادی نیز می باشد.

 

 

میز-صندلی-و-مبلمان-فلزی-مبلمان-پاندا-1

 

 

لازم به ذکر است تست جوش صندلی های فلزی تولیدی شرکت مبلمان پاندا از طریق شرکت پارس سامان توس انجام گردیده است که بخشی از گزارشات عینی حاصل شده را میتوانید در مقاله “اهمیت تست جوش در تولید صندلی” مشاهده فرمایید.

 

بازدید از فروشگاه آنلاین خرید میز و صندلی در مشهد را فراموش نکنید!

ارسال پیام