صندلی پلیمری چیست؟ || یک صندلی جذاب و اقتصادی!

صندلی پلیمری چیست، انواع محصولات پلیمری

صندلی پلیمری چیست؟ || یک صندلی جذاب و اقتصادی!

اگر شما هم جز کسانی هستید که به محیط زیست اهمیت می‌دهید و سعی دارید انتخاب‌هایی داشته باشید که کمترین ضرر را به طبیعت می‌زند، حتما عاشق صندلی‌های پلیمری و انواع محصولات پلیمری دیگر می‌شوید. مواد پلیمری دو نوع مصنوعی و طبیعی دارند که جایگزین فلز و چوب در صنعت مبلمان شده‌اند. اگر برایتان سوال […]

نویسنده: حسام شیخی
تاریخ: 1401/03/02
دسته بندی‌: دکوراسیون داخلی ،
نظرات: دیدگاهی وجود ندارد

اگر شما هم جز کسانی هستید که به محیط زیست اهمیت می‌دهید و سعی دارید انتخاب‌هایی داشته باشید که کمترین ضرر را به طبیعت می‌زند، حتما عاشق صندلی‌های پلیمری و انواع محصولات پلیمری دیگر می‌شوید. مواد پلیمری دو نوع مصنوعی و طبیعی دارند که جایگزین فلز و چوب در صنعت مبلمان شده‌اند. اگر برایتان سوال شده که صندلی پلیمری چیست، با خواندن این مطلب جواب را پیدا می‌کنید و با این مواد، صندلی‌ها و انواع محصولات پلیمری دیگر هم آشنا می‌شوید.

مواد پلیمری چیست؟

تولید‌کنندگان امروزی به دنبال موادی جایگزین برای چوب بودند تا از قطع شدن درختان برای ساخت صندلی و میز و مبلمان جلوگیری کنند. اینجا بود که مواد پلیمری وارد بازار شدند و به زودی فراگیر شدند. پلیمرها موادی مصنوعی و طبیعی هستند که در برابر آب مقاوم هستند، مانداگاری و تحمل وزن بالایی دارند، در برار ضربه و آسیب‌های فیزیکی مقاوم هستند، تغییر رنگ نمی‌دهند و وزن سبکی دارند.

رایج‌ترین پلیمر پلاستیک است اما پلیمری که در ساخت صندلی پلیمری استفاده می‌شود ABS نام دارد. این پلیمر ماده‌ای به نام آکریلونیتریلد دارد که باعث مقاوم شدنش در برابر حرارت بالا و واکنش‌های شیمایی شده است. ماده‌ای دیگر به نام بوتادین باعث بالارفتن استحکام در برار فشار می‌شود و ماده‌ای به نام استایرن باعث سهولت شکل‌پذیری پلیمر ABS می‌شود. همه این موارد با هم باعث شده صندلی‌های ساخته شده از این پلیمر به یکی از پرطرفدارترین انواع محصولات پلیمری تبدیل شوند و بتوانند توجه هرکسی که بعد از پرس و جو در محصولات بازار می‌فهمند صندلی پلیمری چیست را به خودشان جلب کنند.

صندلی پلیمری چیست، انواع محصولات پلیمری

میز و صندلی پلیمری چیست و چه کاربردی دارد؟

  • میز و صندلی پلیمری را می‌توانیم به راحتی جایگزین میز و صندلی‌های چوبی کنیم و از تنوع، طراحی مدرن، سبکی، استحکام و قیمت به صرفه‌تر آن‌ها استفاده کنیم. صندلی‌های پلیمری با اینکه مصنوعی هستند اما ظاهری کاملا شبیه چوب دارند به این دلیل زیبایی و طراحی خاص و منحصر به فردی دارند. از آن‌جایی که انواع محصول پلیمری به حرارت، ضربه، رطوبت و تغییر رنگ مقاوم هستند، این میز و صندلی‌های پلیمری در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده هستند.
  • این صندلی‌ها مناسب دکوراسیون‌های مدرن، فانتزی و مینیمال هستند و ظاهری زیبا و بسیار امروزی دارند. البته اگر طرفدار طرح‌های کلاسیک هستید هم باز می‌توانید از صندلی‌های پلیمری استفاده کنید چرا که طرح‌ و نقش‌هایی که روی چوب قابل پیاده شدن هستند،‌ روی پلیمر هم قابل اجرا هستند. به همین دلیل می‌توانید از مبلمان پلیمری یا میز و صندلی پلیمری با طراحی کلاسیک در اناق نشیمن و آشپزخانه هم استفاده کنید. تنوع طرح و رنگ در این محصولات بسیار بالا است و به راحتی می‌تواند پاسخگوی سلیقه‌های مختلف باشد.
  • این صندلی‌ها در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف با دسته و بدون دسته تولید می‌شوند. میزهای پلیمری گرد، مربع، مستطیل، کوتاه یا بلند ساخته می‌شوند. این محصولات در ابعاد بسیار کوچک مانند مبلمان و صندلی کودک و هم در ابعاد بزرگ مثلا مبل و میز ناهارخوری تولید می‌شوند. پلیمر به آسانی شکل می‌پذیرد و به همین دلیل تنوع طرح، رنگ و اندازه انواع محصول پلیمری بسیار بالا است.
  • رنگ‌دانه‌هایی که در صندلی‌های پلیمری به کار رفته مانع از جذب اشعه فرابنفش می‌شوند به همین دلیل رنگ محصولات در اثر استفاده طولانی مدت یا حتی در اثر قرار گرفتن زیر نور خورشید هم تغییر نمی‌کند. پس می‌توانید با خیال راحت از این صندلی‌ها در فضای باز هم استفاده کنید. رنگ صندلی‌های پلیمری از ابتدا در فرایند تولید با مواد پلیمری ترکیب می‌شوند و بعد از تولید محصول دارای رنگ بسیار یک‌دست و زیبا خواهد بود. رنگ‌های صندلی‌های پلیمری بسیار خاص، شاد، درخشان و ماندگار هستند.
  • صندلی‌های پلیمری در مقایسه با صندلی‌های چوبی و فلزی بسیار سبک‌تر هستند. جابجایی این صندلی‌ها آسان و بدون تولید آلودگی صوتی خواهد بود. به همین دلیل تغییر چیدمان و تمیز کردن این محصولات آسان و لذت‌بخش خواهد بود.

صندلی پلیمری چیست، انواع محصولات پلیمری

  • صندلی‌های پلیمری کارآمد، زیبا و راحت هستند. با اینکه این صندلی‌ها از مواد مصنوعی ساخته شده‌اند، نشستن روی آن‌ها راحت است چون در طراحی‌شان به فرم بدن انسان توجه ویژه‌ای شده است و متناسب با حالت بدن قالبگیری شده‌اند. اگر قصد استفاده از صندلی‌های پلیمری در فضای بسته را دارید می‌توانید پارچه و فوم را هم به قسمت نشیمن و پشتی صندلی‌های پلیمری اضافه کرد تا راحتی صندلی‌ها بیشتر شود.
  • با نگه‌داری درست از این میز و صندلی‌ فضای باز می‌توانید سال‌های سال از آن‌ها استفاده کنید و از ظاهر نو و رنگ‌های درخشان‌شان لذت ببرید. صندلی‌های پلیمری هر وزنی را بدون آسیب دیدن و ترک خوردگی تحمل می‌کنند، در اثر ضربه نمی‌شکنند یا دچار ضرب خوردگی نمی‌شوند و حشراتی مانند موریانه هم نمی‌توانند با آن‌ها آسیبی وارد کنند. درنتیجه بسیار ماندگار هستند و پس از سال‌ها استفاده همچنان نو و زیبا باقی می مانند.
  • این صندلی‌ها دچار پوسیدگی در اثر رطوبت نمی‌شوند و واکنشی به تغییرات آب و هوایی نشان نمی‌دهند. تخلخل انواع محصول پلیمری صفر است و رطوبت، گرما و سرما هیچ تاثیری در ساختار آن‌ها نمی‌گذارد. تنها چیزی که باعث به وجود آمدن آسیب و خوردگی در صندلی‌های پلیمری می‌شود مواجه شدن با اسیدهای قوی است.
  • این محصولات انعطاف‌پذیری بالایی برای هماهنگ شدن با دکوراسیون‌های مختلف دارند. می‌توانید از یک صندلی پلیمری در آشپزخانه، اتاق کار، تراس یا حیاط هم استفاده کنید بدون اینکه انتخاب‌تان عجیب و نامانوس به نظر بیاید.
  • صندلی‌های پلیمزی آشپزخانه را زیبا و دیدنی می‌کنند و ظاهری مدرن و دوست‌داشتنی به آن می‌دهند. میز و صندلی پلیمری به عنوان ست قهوه‌خوری هم قابل استفاده و بسیار شیک هستند.
  • این صندلی‌ها علاوه‌براینکه نیازی به چوب و قطع درختان برای تولید شدن ندارند، صد در صد هم قابل بازیافت هستند. استفاده از پلیمر در تولید صندلی هیچ آسیبی به محیط زیست نمی‌زند.
  • در صورت استفاده از این صندلی‌ها نیاز به مراقبت کردن از آن‌ها ندارید. این صندلی‌ها نیاز به مواد براق‌کننده یا رنگ‌آمیزی مجدد ندارند. این صندلی‌ها با کمترین میزان مراقبت سال‌های سال کارا و نو می‌مانند. این صندلی‌ها را می‌توانید فقط با یک دستمال مرطوب یا با کمی ماده شوینده تمیز کنید.

مقاله پیشنهادی: ” خرید صندلی کافی شاپی

انواع محصولات پلیمری

این محصولات به میز و صندلی محدود نمی‌شوند. مزایای این محصولات مثل سبک بودن، ارزان بودن، زیبایی و استحکام باعث شده در ساخت طیفی از محصولات دکوراتیو استفاده شوند. برای مثال آینه و کنسول پلیمری، میز تلفن پلیمری و میز و صندلی‌هایی در اندازه و رنگ‌های متنوع ساخته شده از مواد پلیمری در بازار موجود است.

صندلی پلیمری چیست، انواع محصولات پلیمری

تنوع محصولات پلیمری بسیار بالا است. اگر در میان محصولات موجود در بازار جستجو کنید، می‌بینید که محصولات پلیمری از مبلمان گرفته تا میز و صندلی آشپزخانه و میز و صندلی باغی تولید و مصرف می‌شوند.

جمع‌بندی

محصولات پلیمری مزایای زیادی دارند. این محصولات ماندگار، مقاوم، زیبا و مدرن هستند. صندلی‌های پلیمری با قیمت مقرون به صرفه‌ای قابل خریداری هستند، طرح و نقش و رنگ‌های زیبایی دارند، راحتند و بدون نیاز به مراقبت زیاد سال‌های سال قابل استفاده هستند. این صندلی‌ها برای همه‌ خانه‌ها و برای همه افراد انتخاب خوب و هوشمندانه‌ای خواهند بود.

ارسال پیام